Jak zorganizować imprezę zaręczynową?

Jak zorganizować imprezę zaręczynową? 36429

Impreza zaręczynowa to nowość w polskiej branży ślubnej. Nie jest u nas jeszcze tak popularna, jednakże warto wiedzieć o co w tym wszystkim chodzi. Dla rodziny czy przyjaciół? W lokalu, w domu, czy w plenerze? Jeżeli chcecie zorganizować takie przyjęcie, ale nie macie na nie pomysłu, nadchodzimy z pomocą!

Pierwsze kroki

Zwyczajowo przyjmuje się, że to rodzice Panny Młodej wyprawiają imprezę zaręczynową. Jeśli rodzice odmawiają, wtedy spotkanie takie organizowane może być przez rodzeństwo, kuzynostwo czy przyjaciół. Pamiętajcie jednak, że żyjemy w XXI wieku i możecie takie przyjęcie urządzić samodzielnie.

Dobrym pomysłem jest zorganizowanie imprezy w celu poinformowania bliskich o zaręczynach.

Kiedy jest na to najlepszy moment? Mówi się, że powinna się ona odbyć maksymalnie do 8 tygodni po zaręczynach. Jednak, jeśli np. nie mieszkacie w rodzinnym mieście, nie ma problemu z wyprawieniem przyjęcia zaręczynowego z małym poślizgiem.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

Post udostępniony przez Style Me Pretty (@stylemepretty) Paź 26, 2019 o 1:02 PDT

Kogo i jak zaprosić

Oczywistym jest, że każdy, kogo chcecie zaprosić na imprezę zaręczynową, powinien się znaleźć na Waszej weselnej liście gości. Jeśli sami urządzamy przyjęcie zaręczynowe – sami decydujemy. W przypadku, gdy to spotkanie organizują na przykład Wasi rodzice, macie możliwość konsultacji w sprawie zapraszanych osób.

Osobom zaproszonym można wysłać powiadomienie pocztą, ale jeśli chcecie trochę zaoszczędzić, poinformujcie Gości drogą elektroniczną.

Taki sposób sprawdzi się szczególnie jeśli impreza zaręczynowa będzie mniej oficjalna i bardziej luźna. Savoir vivre mówi, aby nie oczekiwać z tej okazji od Gości prezentów. Podarki można spokojnie zostawić na ten najważniejszy dzień.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Post udostępniony przez Dream and Party LLC (@dreamandpartyllc) Kwi 22, 2019 o 10:11 PDT

Wybór miejsca

Miejsce, w którym organizujecie imprezę zaręczynową zależy od Waszego budżetu oraz tematyki. Mile widziany będzie motyw przewodni spotkania, ale raczej zdecydujcie się na odmienny od tego ślubnego. Pomysł, czy inspirację mogą stanowić m.in. zainteresowania narzeczonych. Przy wyborze miejsca macie natomiast całkowitą dowolność i bardzo szeroki wybór. Może to być zarówno klimatyczna kolacja w restauracji, w najbliższym rodzinnym gronie, grill w ogrodzie z bliskimi i przyjaciółmi o luźnym charakterze, jak i niezobowiązujące spotkanie w barze.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Post udostępniony przez One Fine Day (@onefinedayweddingfairs) Lis 28, 2017 o 12:32 PST

Atrakcje

Nie macie pomysłu co robić na takiej imprezie? Nadchodzimy z pomocą! Niezbędna jest muzyka. Playlistę możecie przygotować samodzielnie, albo wynająć profesjonalnego DJ-a. Oczywiście powinno się pojawić jedzenie, a jego urozmaicenie i menu zależą tylko od Was.

Na takiej imprezie zdecydowanie warto zapewnić Gościom rozrywkę.

Atrakcją, która zawsze się sprawdza jest fotobudka! Innym pomysłem są różne gry, planszówki, karaoke, czy quizy dotyczące znajomości swojej drugiej połówki. Możecie przy okazji imprezy zaręczynowej stworzyć weselną składankę. A w jej ramach zorganizować ciekawą zabawę, np. puszczając poszczególne piosenki i czekając na oceny Gości, na przykład w postaci tabliczek z punktacją.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Post udostępniony przez COPPER & CO. (@copper.co.event.hire) Lis 24, 2019 o 2:27 PST

Alternatywnie

A co powiecie na filmową noc w ramach zaręczynowego świętowania? Przygotujcie rzutnik, ulubione filmy znajdźcie na popularnych platformach i dobrze się zrelaksujcie. Tylko nie zapomnijcie o obowiązkowym popcornie, słodyczach, czy innych przegryzkach! Miłośnicy natury mogą natomiast przygotować również piknik w plenerze. A może szukacie nieco bardziej eleganckiego pomysłu? Zdecydujcie się wtedy na degustacje wina czy serów. Oczywiście, imprezy przebierane także wchodzą w grę. Klimat gangsterski, filmowy czy disco to strzał w dziesiątkę!

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez NIFTY NHAT | SD Calligrapher (@niftynhat) Lut 28, 2018 o 12:13 PST

Nietrudno się domyślić, że od daty zaręczyn zależy moment zorganizowania imprezy z tej okazji. Jeśli jesteście ciekawe, co na temat zaręczyn w Walentynki myśli nasza Redaktor Naczelna, koniecznie obejrzyjcie ten odcinek!

Z tego artykułu dowiesz się:

Organizacja imprezy zaręczynowej to nowość w polskiej branży ślubnej, ale szybko zyskuje na popularności. Tego rodzaju wydarzenie można zorganizować zarówno w gronie rodzinnym, jak i wśród przyjaciół. Istnieje wiele opcji, od eleganckiej kolacji w restauracji po luźne spotkanie w ogrodzie. Tradycyjnie, imprezę zaręczynową organizują rodzice Panny Młodej, ale w dzisiejszych czasach coraz więcej par podejmuje się tego zadania samodzielnie. Zaproszenia można wysłać pocztą lub drogą elektroniczną, co sprawdzi się w przypadku mniej formalnych imprez. Przy wyborze miejsca i tematyki, warto kierować się własnymi zainteresowaniami, a także budżetem. Niezależnie od formy, kluczowe jest zapewnienie gościom rozrywki, na przykład muzyki, gier czy fotobudki. Alternatywne pomysły na atrakcje obejmują filmowe noce, pikniki, degustacje czy imprezy przebierane.

Najważniejsze informacje:
– Popularność imprez zaręczynowych rośnie w Polsce.
– Organizacja może być przeprowadzona przez rodziców, ale też przez samą parę.
– Różnorodne opcje na miejsce i tematykę: od eleganckich kolacji po luźne spotkania.
– Zaproszenia można wysyłać tradycyjnie lub elektronicznie.
– Różne formy rozrywki: muzyka, gry, fotobudki, quizy.
– Alternatywne atrakcje: filmowe noce, pikniki, degustacje, imprezy przebierane.

Artykuł jest skierowany do par, które planują zorganizowanie imprezy zaręczynowej i poszukują inspiracji oraz praktycznych porad. Jest idealny dla osób, które chcą dowiedzieć się, jak zorganizować to wydarzenie w różnych formatach i budżetach, oraz jak zapewnić gościom niezapomniane chwile.

Rekomendowane artykuły