Jak ujędrnić uda? 8 sposobów na zgrabne i jędrne nogi bez cellulitu

jak ujędrnić uda

Obwisła skóra, cellulit, galaretowate uda…zmora niejednej kobiety! I odwieczne pytania: jak ujędrnić ciało?jak ujędrnić nogi? Czy jeden zabieg wykonywany regularnie może być gwarancją jędrnej skóry? Bez względu na to, z którą z tych bolączek się zmagasz, nie poddawaj się! Istnieje wiele sposobów, aby poprawić wygląd skóry i uczynić ją bardziej gładką i jędrną. Podpowiemy Ci, jakie są sprawdzone, domowe sposoby na elastyczną i jędrną skórę nóg. Wybierz metodę, która najbardziej przypadnie Ci do gustu. Różnice na udach dostrzeżesz już po kilku tygodniach!

Przyczyny obwisłej skóry wewnętrznej strony ud

jak ujędrnić uda
Fot: Shutterstock

Przyczyną wiotkiej skóry na udach jest osłabienie włókien kolagenowych, które następuje wraz z wiekiem. Kolagen to białko, które odpowiada za zwartą teksturę skóry. Struktura skóry może ulec osłabieniu również na skutek gwałtownego spadku masy ciała po okresie odchudzania lub po ciąży. Wtedy też mogą pojawić się rozstępy. Wiotkości skóry na udach często też towarzyszy cellulit. Jak widać, jest to problem złożony, dlatego też wymaga kompleksowej terapii.

Skóra na udach, zwłaszcza po wewnętrznej stronie traci swoją elastyczność z wielu różnych przyczyn. Wśród nich najbardziej znane to:

  • szybka utrata wagi,
  • nieprawidłowa dieta,
  • brak aktywności fizycznej,
  • całkowity brak pielęgnacji skóry,
  • tendencje genetyczne.

Jak wyszczuplić i ujędrnić uda?

Swoją przygodę z wyszczupleniem ud warto zacząć od… zmiany myślenia. Nawet jeśli u mamy, babci lub innych osób z najbliższej rodziny ten obszar skóry, podobnie jak u ciebie jest problematyczny, nie oznacza to wcale, że niemożliwym jest ujędrnienie twoich nóg.

Co więcej, my już wiemy, że wraz z poprawą jakości skóry w miejscach, które zdarza Ci się maskować – twoje samopoczucie w stopniu znacznym się poprawi. Widzieć efekty swojej regularnej pracy? Bezcenne! Poniżej prezentujemy sprawdzone sposoby na jędrne nogi.

Jak ujędrnić uda od wewnątrz, czyli korelacja diety z wyglądem skóry

jak ujędrnić uda
Fot: Shutterstock

Pierwszym etapem ujędrniania nóg jest uzmysłowienie sobie, że na jakość skóry wpływa m.in. to, co jemy. Odpowiednio zbilansowana dieta oraz jej dopasowanie kaloryczne do twojego zapotrzebowania jest kluczem do sukcesu. Zmiana diety na dostosowaną do twoich potrzeb powstrzyma odkładanie się zbędnej tkanki tłuszczowej w problematycznych miejscach. Jeśli będziesz dostarczała tyle kilokalorii, ile potrzebujesz w ciągu dnia, Twój organizm nie będzie magazynował nadprogramowych kilogramów. Proponujemy głodówkę? Nic bardziej mylnego!

W przypadku diety trzeba mieć świadomość, że drastycznie zmniejszenie spożywanych kalorii oraz czasowe głodówki nie są dobrym wyjściem. Nie dość, że mogą mieć fatalne konsekwencje zdrowotne, to jeszcze najczęściej kończą się efektem jo-jo. Wynika to z faktu, że bardzo ciężko wytrzymać w reżimie żywieniowym przez długi czas. Jeśli masz wątpliwości czy stosowana  przez ciebie dieta spełnia zapotrzebowanie na wszelkie składniki odżywcze, wówczas udaj się do dietetyka. Specjalista na pewno ułoży Ci dietę skrojoną na miarę.

Jędrne uda a odpowiednie nawodnienie organizmu

Zanim przejdziesz do sposobów uelastyczniania skóry z zewnątrz poza wprowadzeniem zdrowej żywności do swojego menu, zwróć również uwagę na ilość wypijanej wody w ciągu dnia. Aż 8 na 10 polek nie kontroluje, ile wody wypija na dobę. Pilnowanie odpowiedniego nawodnienia (2 lub więcej litrów wody mineralnej dziennie) spowolni proces zatrzymywania się tejże wody w organizmie.

Marlu_baner

Jeśli twój organizm dostaje za mało wody, wówczas gromadzi jej zapasy. Najczęściej na udach w postaci cellulitu. Ponadto ten prosty nawyk kontroli odpowiedniej ilości wypijanych płynów przyczyni się również do przyspieszenia metabolizmu oraz usuwania toksyn, które są przyczyną wielu problemów zdrowotnych.

Domowy sposób na jędrną skórę nóg, czyli peeling i balsam?

Warto regularnie masować skórę ud. Dzięki temu będzie bardziej ukrwiona i elastyczna. Najdelikatniejszą formą takiej stymulacji jest peeling. Możesz wybrać swój ulubiony lub poszukać w drogeriach kosmetyku, który ma w składzie substancje dodatkowo pielęgnujące ciało. Jeśli nie masz przy sobie specjalistycznego produktu, a przygodę z ujędrnianiem chcesz zacząć od zaraz wystarczy, że weźmiesz kilka składników ze swojej kuchni. Co będzie Ci potrzebne?

  • Łyżka kawy mielonej;
  • Łyżka cukru;
  • Łyżka oleju lnianego lub dowolnego oleju, który posiadasz.

To mieszanka, którą stosuję każdego dnia. Jeśli Ty nie masz akurat tych produktów możesz użyć dowolnych składników z zasobów swojej spiżarni, które posłużą do ścierania martwego naskórka, a zarazem ułatwią Ci wykonanie masażu.

Pamiętaj tylko, aby użytych kryształów cukru lub zmielonych ziaren kawy nie mieszać zbyt intensywnie w naczyniu, w którym przygotowujesz miksturę. Nie chcemy, aby cukier rozpuścił się w szklance tylko na twoich udach, podczas energicznie wykonywanego masażu.

Jak zrobić peeling?

Wspomnianą wyżej miksturę nakładasz po połowie na każde udo i energicznymi, kolistymi ruchami starasz się pobudzić krążenie. Masaż ten możesz wykonywać bezpośrednio przed kąpielą. Powinien trwać ok. 10 minut na każdą nogę. Wygospodaruj dla siebie ten czas, a efekty dostrzeżesz bardzo szybko. To tylko 1/72 doby, która może stać się czasem wyłącznie dla Ciebie. 

Aby kontrolować czas masażu, najlepiej wykonywać go przed wejściem pod prysznic lub do wanny.

Po zrobieniu peelingu, a następnie zmyciu z nóg pozostałości substancji, tuż przed snem zadbaj również o nawilżenie skóry. Wybieraj kosmetyki, które w składzie będą miały np.:

  • ekstrakt z bluszczu,
  • ekstrakt z ruszczyka kolczastego,
  • ekstrakt z kasztanowca,
  • algi,
  • lub kofeinę.

Unikaj wszelkich chemicznych dodatków. Nie poprawią one stanu twojej skóry, a mogą przynieść wiele skutków ubocznych. Składniki aktywne powinny wykazywać komplementarne działanie i przede wszystkim redukować lipidy.

Jak ujędrnić skórę ud po odchudzaniu?

jak ujędrnić uda
Fot: Shutterstock

Jak wykonywać masaż bańką chińską?

Jeśli ostatnio w dosyć szybkim czasie schudłaś i skóra ud wydaje ci się w słabej kondycji, to do powyżej opisywanej pielęgnacji możesz dorzucić własnoręczny masaż bańką chińską. Ten kawałek gumy, z którego jest wykonana, można nabyć za kilka złotych w większości aptek. Aby wykonać tego typu zabieg, wykonaj kilka niezbędnych czynności:

  1. Skóra powinna być nawilżona, np. za pomocą wcześniej używanego peelingu lub najzwyklejszego żelu pod prysznic.
  2. Nieco nad kolanem zaciskasz bańkę na skórze i płynnym ruchem przeciągasz ją po całym udzie, w kierunku do serca.
  3. Ruch ten powtarzasz na całym udzie tak, by skóra na nodze była równomiernie stymulowana.

Jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie, już po tygodniu zobaczysz, jak stajesz się coraz bardziej odporna na pierwszorazowy odczuwany ból wywołany takim masażem.

Na forach internetowych można przeczytać, że wiele pań natychmiastowo przyzwyczaja się do tego rytuału. Jeśli jednak masz drastycznie niski próg bólu bądź istnieją jakieś zdrowotne przeciwwskazania, to podobnie jak w każdej proponowanej przeze mnie metodzie – odpuść ten etap i szukaj innych rozwiązań.

masaż bańką chińską

Zrób sobie prezent w postaci masażysty z dojazdem do domu

jak ujędrnić uda
Fot: Shutterstock

Na rynku coraz więcej masażystów oferuje usługi z dojazdem do domu. W swojej ofercie mają zarówno masaże relaksacyjne, sportowe, klasycznie jak i wiele, wiele innych. Po indywidualnych konsultacjach możesz poprosić o peeling całych nóg z włączeniem w zabieg masażu bańką chińską. Jakie są zalety takiego rozwiązania? Jeśli z góry opłacisz pakiet np. 8 zabiegów w miesiącu, będzie to już spora gwarancja regularności. 

Ponadto bodziec w postaci osoby trzeciej, która wspomaga twój proces ujędrniania skóry, również jest niesamowicie istotny. Niektórych np. do treningów motywują wyłącznie trenerzy personalni, pomimo że osoby te najczęściej dysponują czasem wolnym i mogłyby wykonać jednostkę treningową samodzielnie. Wady takiego rozwiązania? Z pewnością będzie to rozwiązanie o kilkaset złotych droższe niż te proponowane powyżej.

Szczotkowanie na sucho to hit czy kit?

jak ujędrnić uda
Fot: Shutterstock

Szczotkowanie ud na sucho to bardzo popularny obecnie trend. Wiele znanych blogerek i influencerek promuje taką formę pielęgnacji skóry. Szczotkowanie na sucho uwielbia m.in. Anna Lewandowska.

Skusisz się i Ty? Czy może jest to moda wymyślona na potrzeby XXI wieku? Zdecydowanie nie. Już wiele lat temu panie z wyższych sfer społecznych, mieszkające na dworach były szczotkowane przez inne kobiety, które były zatrudniane wyłącznie do takich zabiegów pielęgnacyjnych.

Co daje szczotkowanie ciała?

  • pobudza krążenie,
  • ujędrnia,
  •  pomaga w walce z cellulitem,
  •  wygładza skórę oraz przynosi ciału przyjemny relaks

Śmiało możesz włączyć je do swojej pielęgnacji wraz z wszystkimi pozostałymi sposobami ujętymi w tym tekście, ale pamiętaj o umiarze. Jeśli danego dnia decydujesz się na szczotkowanie i widzisz, że tracisz suchy naskórek zbędnym będzie peeling wieczorny. Skóra szybko się regeneruje, ale nie rekomendujemy nadmiernego jej ścierania. 

Pamiętaj, praktykowanie moich propozycji na ujędrnienie nóg powinnaś potraktować jako czas dla siebie i przyjemność, a nie przykry obowiązek. To pozwoli Ci dłużej trwać w postanowieniu zmiany.

Szczotkowanie powinno wyglądać identycznie jak masaż bańką chińską  z tym, że nie nanosisz na nogi żadnego produktu, a jedynie posługujesz się innym przedmiotem.  

New Drop

Czy bez ćwiczeń można ujędrnić nogi?        

Jedni kochają ćwiczyć, inni nienawidzą. Czy wszyscy muszą lubić to robić? Oczywiście, że nie. Nie każdy musi kochać sport, jednak wciąż wiele osób wręcz go unika. Być może kojarzy im się z wf-em z lat szkolnych?

Mimo to, warto pamiętać, że to aktywność fizyczna w dużej mierze stanowi o naszym zdrowiu i wyglądzie, np. opisywanych w artykule nóg. Nie musisz wykonywać mocnych treningów siłowych, czy typowego cardio. Być może do gustu przypadnie Ci np. joga, zawierająca w sobie czas na relaksację. Jedno jest pewne, jeśli chcesz kompleksowo zatroszczyć się o wygląd swoich nóg warto byś na początek  w internecie zapoznała się z tutorialem na 4 następujące ćwiczenia:

  • przysiady z wyskokiem
  • przysiady plie
  • wykroki w bok
  • unoszenie nogi w siadzie.

Wystarczy, że zaczniesz poświęcać 4 minuty na każde to ćwiczenie w ciągu dnia, a po pewnym czasie twoje nogi ,,same Ci podziękują”.

Pół roku do ślubu to odpowiedni czas, żeby zacząć pracę nad udami. Zobaczcie materiał, w którym Izabela Janachowska opowiada o przygotowaniach do ślubu w tym czasie:

Rekomendowane artykuły